Warsztaty online dla dzieci i młodzieży
Warsztaty online dla dzieci i młodzieży.
Warsztaty online dla dzieci i młodzieży w ramach projektu „Zadbajmy o zdrowie psychiczne warszawskich uczniów” odbywają się na żywo, po lekcjach, w godzinach popołudniowych i wieczornych. Są bezpłatne. Każdy warsztat trwa 1 godzinę. Uczestnictwo w spotkaniu jest anonimowe, a uczestnicy mogą zadawać prowadzącym pytania na czacie. Wybrane warsztaty będą tłumaczone na PJM.
Na cykl warsztatów składają się 4 cotygodniowe spotkania, każde poświęcone jest jednemu zagadnieniu. Spotkania są angażujące i praktyczne, prowadzone przez specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi i bardzo to lubią.
Cykl warsztatów online dla dzieci i młodzieży:
Spotkanie 1
Profilaktyka zdrowia psychicznego.
Spotkanie 2
Jak dbać o higienę psychiczną?
Spotkanie 3
Jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym?
Spotkanie 4
Jak i gdzie otrzymać pomoc i wsparcie?
Cykl warsztatów online dla dzieci i młodzieży:
Spotkanie 1
Profilaktyka zdrowia psychicznego.
Spotkanie 2
Jak dbać o higienę psychiczną?
Spotkanie 3
Jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym?
Spotkanie 4
Jak i gdzie otrzymać pomoc i wsparcie?
* Młodzi ludzie, którzy ukończyli 18 lat, mogą zapisywać się samodzielnie.
Poznaj warsztaty
1. Profilaktyka zdrowia psychicznego.
Zdrowie psychiczne to sposób, w jaki czujemy się i myślimy na co dzień. Podczas spotkania porozmawiamy o tym, co to właściwie jest ta profilaktyka i na co zwracać szczególną uwagę w obszarze zdrowia psychicznego. To świetny wstęp do dalszych warsztatów, na których rozwijać będziemy tematykę dbania o zdrowie psychiczne, rozmawiania o nim oraz szukania pomocy.
2. Jak dbać o higienę psychiczną?
Zdrowie psychiczne jest jak ogród, który trzeba pielęgnować, doglądać i rozwijać. Te działania pozwalają nam osiągnąć dobrostan, czyli poczucie, że wszystko jest w porządku, czujesz się szczęśliwy, możesz efektywnie funkcjonować w społeczeństwie, realizować się i rozwijać. Podczas spotkania dostaniesz wskazówki i narzędzia do pielęgnowania swojego zdrowia psychicznego.
3. Jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym?
Mówienie o własnych uczuciach, myślach, ogólnym samopoczuciu dla wielu osób jest wyzwaniem. Zdrowie psychiczne nie powinno być tematem tabu, choć nadal zdarza się, że tak jest. Dlatego na wspólnym warsztacie otwarcie i z życzliwością ten temat poruszymy, a każdy uczestnik będzie mógł skorzystać z konkretnych wskazówek jak o zdrowiu psychicznym można porozmawiać z innymi.
4. Jak i gdzie otrzymać pomoc i wsparcie?
Proszenie o pomoc nadal różnie się kojarzy. Najczęściej jedni myślą, że to cenna umiejętność, a inni, że to słabość i z problemami każdy powinien sobie radzić sam. Czemu więc warto o wsparcie prosić? Jak powiedzieć o tym bliskiej osobie? Gdzie tej pomocy szukać? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi podczas spotkania.
Warsztaty online dla rodziców i nauczycieli
Warsztaty online dla rodziców i nauczycieli.
Warsztaty online dla rodziców i nauczycieli w ramach projektu „Zadbajmy o zdrowie psychiczne warszawskich uczniów” odbywają się na żywo, w godzinach popołudniowych i wieczornych. Są bezpłatne. Każde warsztat trwa 1,5 godziny. Uczestnictwo w spotkaniu jest anonimowe, a uczestnicy mogą zadawać prowadzącym pytania na czacie. Wybrane warsztaty będą tłumaczone na PJM.
Na cykl warsztatów składają się 3 cotygodniowe spotkania, każde poświęcone jest jednemu zagadnieniu. Spotkania są angażujące i praktyczne, prowadzone przez doświadczonych ekspertów.
Cykl warsztatów online dla rodziców/opiekunów i nauczycieli:
Spotkanie 1
Zagadnienia związane z profilaktyką zdrowia psychicznego.
Spotkanie 2
Praktyczne wskazówki jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym oraz jak wspierać dzieci i młodzież w rozwoju i kryzysach dotyczących zdrowia psychicznego.
Spotkanie 3
Jak i gdzie uzyskać pomoc i wsparcie?
Cykl warsztatów online dla rodziców/opiekunów i nauczycieli:
Spotkanie 1
Zagadnienia związane z profilaktyką zdrowia psychicznego.
Spotkanie 2
Praktyczne wskazówki jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym oraz jak wspierać dzieci i młodzież w rozwoju i kryzysach dotyczących zdrowia psychicznego.
Spotkanie 3
Jak i gdzie uzyskać pomoc i wsparcie?
Poznaj warsztaty
1. Zagadnienia związane z profilaktyką zdrowia psychicznego.
Zdrowie psychiczne to sposób, w jaki czujemy się i myślimy na co dzień. Profilaktyka zdrowia psychicznego to działania, które pomagają nam unikać problemów z emocjami i myślami. Profilaktyka zdrowia psychicznego, kiedy jest się rodzicem, jest szczególnie istotna. Jako osoby dorosłe – rodzice, opiekunowie uczymy dzieci i młodzież jak zadbać o tak ważny obszar życia, jakim jest zdrowie psychiczne. Podczas warsztatu poznamy dobre praktyki, które warto wdrożyć w życie, aby dawać dzieciom i młodzieży dobry przykład dbania o siebie i żeby samemu czuć się szczęśliwym i lepiej radzić sobie w codziennym życiu.
2. Praktyczne wskazówki jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym oraz jak wspierać dzieci i młodzież w rozwoju i kryzysach dotyczących zdrowia psychicznego.
Kryzysy, zmiany, trudności, które są wpisane w bycie nastolatkiem, potrafią przytłaczać, wzbudzać niepokój, złość, bezsilność i zagubienie. Dzieci i nastolatkowie potrzebują dorosłych, którzy będą obecni w ich życiu, będą nimi zainteresowani oraz dadzą oparcie i bezpieczeństwo w szczególnie trudnych momentach. Mogą się pojawiać pytania, jak to zrobić, co powiedzieć, czego nie mówić. Na nie odpowiemy sobie podczas warsztatu, wyposażając uczestników w praktyczne wskazówki, które mogą być pomocne w kontakcie z dzieckiem/nastolatkiem.
3. Jak i gdzie otrzymać pomoc i wsparcie?
Jak szukać pomocy, gdzie się udać, czego i kogo dokładnie szukać – to naturalne pytania, które mogą towarzyszyć każdemu z nas – szukającemu wsparcia dla siebie lub dla drugiej osoby. Podczas warsztatu damy na nie konkretne odpowiedzi. Wytłumaczymy, kiedy warto udać się do psychologa, kiedy do pedagoga, psychiatry, a kiedy to terapeuty. Przyjrzymy się bezpłatnej sieci wsparcia psychicznego dostępnej w Warszawie. Wyjaśnimy działanie Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej (PPP) i rolę diagnozy i orzeczenia PPP.
Spotkania prowadzą doświadczeni eksperci:
Spotkania prowadzą doświadczeni eksperci:
Maciej Barczak
Psycholog i trener. Ukończył psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także m.in. kurs terapii systemowej i Szkołę Treningu Grupowego. Jest certyfikowanym trenerem stowarzyszenia „Spójrz inaczej”. Współautor inicjatywy dla chłopaków „Sztama”. Tata dwóch synów.
Paulina Sadowska
Psychoterapeutka, socjoterapeutka. Pracuje z nastolatkami oraz osobami dorosłymi. Od wielu lat zawodowo związana jest z telefonem zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Współpracuje również ze specjalistami, nauczycielami, rodzicami i nastolatkami prowadząc szkolenia, webinary i warsztaty. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w wielu organizacjach pozarządowych, Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapeutycznym oraz Instytucie Psychiatrii i Neurologii.
Tomasz Szmigielski–Narbutt
Pedagog specjalny, nauczyciel wychowania fizycznego, wychowawca, pracujący aktualnie w jednej z bielańskich szkół podstawowych. Praca w szkole sprawia mu niesamowitą frajdę, a dobro i szczęście dzieci i młodzieży, z którymi pracuje stanowi dla niego wartość kluczową. Kontakt z młodymi, wspaniałymi ludźmi, możliwość towarzyszenia im w ich rozwoju, dzielenie z nimi radości i smutków, podejmowanie wspólnych działań - to jest „to coś"!
Maciej Barczak
Psycholog i trener. Ukończył psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także m.in. kurs terapii systemowej i Szkołę Treningu Grupowego. Jest certyfikowanym trenerem stowarzyszenia „Spójrz inaczej”. Współautor inicjatywy dla chłopaków „Sztama”. Tata dwóch synów.
Paulina Sadowska
Psychoterapeutka, socjoterapeutka. Pracuje z nastolatkami oraz osobami dorosłymi. Od wielu lat zawodowo związana jest z telefonem zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Współpracuje również ze specjalistami, nauczycielami, rodzicami i nastolatkami prowadząc szkolenia, webinary i warsztaty. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w wielu organizacjach pozarządowych, Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapeutycznym oraz Instytucie Psychiatrii i Neurologii.
Tomasz Szmigielski–Narbutt
Pedagog specjalny, nauczyciel wychowania fizycznego, wychowawca, pracujący aktualnie w jednej z bielańskich szkół podstawowych. Praca w szkole sprawia mu niesamowitą frajdę, a dobro i szczęście dzieci i młodzieży, z którymi pracuje stanowi dla niego wartość kluczową. Kontakt z młodymi, wspaniałymi ludźmi, możliwość towarzyszenia im w ich rozwoju, dzielenie z nimi radości i smutków, podejmowanie wspólnych działań - to jest „to coś"!