Warsztaty online dla rodziców i nauczycieli

Warsztaty online dla rodziców i nauczycieli.

Warsztaty online dla rodziców i nauczycieli w ramach projektu „Zadbajmy o zdrowie psychiczne warszawskich uczniów” odbywają się na żywo, w godzinach popołudniowych i wieczornych. Są bezpłatne. Każde warsztat trwa 1,5 godziny. Uczestnictwo w spotkaniu jest anonimowe, a uczestnicy mogą zadawać prowadzącym pytania na czacie. Wybrane warsztaty będą tłumaczone na PJM.

Na cykl warsztatów składają się 3 cotygodniowe spotkania, każde poświęcone jest jednemu zagadnieniu. Spotkania są angażujące i praktyczne, prowadzone przez doświadczonych ekspertów.

Zapisując się, wybierasz dogodne dla Ciebie daty cyklu warsztatów (opcja rekomendowana) albo pojedynczego spotkania. Projekt trwa do listopada 2024, ale liczba miejsc jest ograniczona, więc zachęcamy do szybkiej rezerwacji.

Cykl warsztatów online dla rodziców/opiekunów i nauczycieli:

Spotkanie 1

Zagadnienia związane z profilaktyką zdrowia psychicznego.​

Spotkanie 2

Praktyczne wskazówki jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym oraz jak wspierać dzieci i młodzież w rozwoju i kryzysach dotyczących zdrowia psychicznego.

Spotkanie 3

Jak i gdzie uzyskać pomoc i wsparcie?

Cykl warsztatów online dla rodziców/opiekunów i nauczycieli:

Spotkanie 1

Zagadnienia związane z profilaktyką zdrowia psychicznego.​

Spotkanie 2

Praktyczne wskazówki jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym oraz jak wspierać dzieci i młodzież w rozwoju i kryzysach dotyczących zdrowia psychicznego.

Spotkanie 3

Jak i gdzie uzyskać pomoc i wsparcie?

Poznaj warsztaty

1. Zagadnienia związane z profilaktyką zdrowia psychicznego.
Zdrowie psychiczne to sposób, w jaki czujemy się i myślimy na co dzień. Profilaktyka zdrowia psychicznego to działania, które pomagają nam unikać problemów z emocjami i myślami. Profilaktyka zdrowia psychicznego, kiedy jest się rodzicem, jest szczególnie istotna. Jako osoby dorosłe – rodzice, opiekunowie uczymy dzieci i młodzież jak zadbać o tak ważny obszar życia, jakim jest zdrowie psychiczne. Podczas warsztatu poznamy dobre praktyki, które warto wdrożyć w życie, aby dawać dzieciom i młodzieży dobry przykład dbania o siebie i żeby samemu czuć się szczęśliwym i lepiej radzić sobie w codziennym życiu.

2. Praktyczne wskazówki jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym oraz jak wspierać dzieci i młodzież w rozwoju i kryzysach dotyczących zdrowia psychicznego.
Kryzysy, zmiany, trudności, które są wpisane w bycie nastolatkiem, potrafią przytłaczać, wzbudzać niepokój, złość, bezsilność i zagubienie. Dzieci i nastolatkowie potrzebują dorosłych, którzy będą obecni w ich życiu, będą nimi zainteresowani oraz dadzą oparcie i bezpieczeństwo w szczególnie trudnych momentach. Mogą się pojawiać pytania, jak to zrobić, co powiedzieć, czego nie mówić. Na nie odpowiemy sobie podczas warsztatu, wyposażając uczestników w praktyczne wskazówki, które mogą być pomocne w kontakcie z dzieckiem/nastolatkiem.

3. Jak i gdzie otrzymać pomoc i wsparcie?
Jak szukać pomocy, gdzie się udać, czego i kogo dokładnie szukać – to naturalne pytania, które mogą towarzyszyć każdemu z nas – szukającemu wsparcia dla siebie lub dla drugiej osoby. Podczas warsztatu damy na nie konkretne odpowiedzi. Wytłumaczymy, kiedy warto udać się do psychologa, kiedy do pedagoga, psychiatry, a kiedy to terapeuty. Przyjrzymy się bezpłatnej sieci wsparcia psychicznego dostępnej w Warszawie. Wyjaśnimy działanie Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej (PPP) i rolę diagnozy i orzeczenia PPP.

Spotkania prowadzą doświadczeni eksperci:

Spotkania prowadzą doświadczeni eksperci:

Zdjęcie portretowe osoby: Maciej Barczak

Maciej Barczak

Psycholog i trener. Ukończył psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także m.in. kurs terapii systemowej i Szkołę Treningu Grupowego. Jest certyfikowanym trenerem stowarzyszenia „Spójrz inaczej”. Współautor inicjatywy dla chłopaków „Sztama”. Tata dwóch synów.

Paulina Sadowska

Psychoterapeutka, socjoterapeutka. Pracuje z nastolatkami oraz osobami dorosłymi. Od wielu lat zawodowo związana jest z telefonem zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Współpracuje również ze specjalistami, nauczycielami, rodzicami i nastolatkami prowadząc szkolenia, webinary i warsztaty. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w wielu organizacjach pozarządowych, Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapeutycznym oraz Instytucie Psychiatrii i Neurologii.

Zdjęcie portretowe osoby: Tomasz Szmigielski–Narbutt

Tomasz Szmigielski–Narbutt

Pedagog specjalny, nauczyciel wychowania fizycznego, wychowawca, pracujący aktualnie w jednej z bielańskich szkół podstawowych. Praca w szkole sprawia mu niesamowitą frajdę, a dobro i szczęście dzieci i młodzieży, z którymi pracuje stanowi dla niego wartość kluczową. Kontakt z młodymi, wspaniałymi ludźmi, możliwość towarzyszenia im w ich rozwoju, dzielenie z nimi radości i smutków, podejmowanie wspólnych działań - to jest „to coś"!

Zdjęcie portretowe osoby: Maciej Barczak

Maciej Barczak

Psycholog i trener. Ukończył psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także m.in. kurs terapii systemowej i Szkołę Treningu Grupowego. Jest certyfikowanym trenerem stowarzyszenia „Spójrz inaczej”. Współautor inicjatywy dla chłopaków „Sztama”. Tata dwóch synów.

Paulina Sadowska

Psychoterapeutka, socjoterapeutka. Pracuje z nastolatkami oraz osobami dorosłymi. Od wielu lat zawodowo związana jest z telefonem zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Współpracuje również ze specjalistami, nauczycielami, rodzicami i nastolatkami prowadząc szkolenia, webinary i warsztaty. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w wielu organizacjach pozarządowych, Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapeutycznym oraz Instytucie Psychiatrii i Neurologii.

Zdjęcie portretowe osoby: Tomasz Szmigielski–Narbutt

Tomasz Szmigielski–Narbutt

Pedagog specjalny, nauczyciel wychowania fizycznego, wychowawca, pracujący aktualnie w jednej z bielańskich szkół podstawowych. Praca w szkole sprawia mu niesamowitą frajdę, a dobro i szczęście dzieci i młodzieży, z którymi pracuje stanowi dla niego wartość kluczową. Kontakt z młodymi, wspaniałymi ludźmi, możliwość towarzyszenia im w ich rozwoju, dzielenie z nimi radości i smutków, podejmowanie wspólnych działań - to jest „to coś"!

Skorzystaj i zapisz się na warsztaty online.

Skorzystaj i zapisz się na warsztaty online.

Zagadnienia związane z profilaktyką zdrowia psychicznego.​

Zdrowie psychiczne to sposób, w jaki czujemy się i myślimy na co dzień. Profilaktyka zdrowia psychicznego to działania, które pomagają nam unikać problemów z emocjami i myślami. Profilaktyka zdrowia psychicznego, kiedy jest się rodzicem, jest szczególnie istotna. Jako osoby dorosłe – rodzice, opiekunowie uczymy dzieci i młodzież jak zadbać o tak ważny obszar życia, jakim jest zdrowie psychiczne. Podczas warsztatu poznamy dobre praktyki, które warto wdrożyć w życie, aby dawać dzieciom i młodzieży dobry przykład dbania o siebie i żeby samemu czuć się szczęśliwym i lepiej radzić sobie w codziennym życiu.

Praktyczne wskazówki jak rozmawiać o zdrowiu psychicznym oraz jak wspierać dzieci i młodzież w rozwoju i kryzysach dotyczących zdrowia psychicznego

Kryzysy, zmiany, trudności, które są wpisane w bycie nastolatkiem, potrafią przytłaczać, wzbudzać niepokój, złość, bezsilność i zagubienie. Dzieci i nastolatkowie potrzebują dorosłych, którzy będą obecni w ich życiu, będą nimi zainteresowani oraz dadzą oparcie i bezpieczeństwo w szczególnie trudnych momentach. Mogą się pojawiać pytania, jak to zrobić, co powiedzieć, czego nie mówić. Na nie odpowiemy sobie podczas warsztatu, wyposażając uczestników w praktyczne wskazówki, które mogą być pomocne w kontakcie z dzieckiem/nastolatkiem.

Jak i gdzie uzyskać pomoc i wsparcie

Jak szukać pomocy, gdzie się udać, czego i kogo dokładnie szukać – to naturalne pytania, które mogą towarzyszyć każdemu z nas – szukającemu wsparcia dla siebie lub dla drugiej osoby. Podczas warsztatu damy na nie konkretne odpowiedzi. Wytłumaczymy, kiedy warto udać się do psychologa, kiedy do pedagoga, psychiatry, a kiedy to terapeuty. Przyjrzymy się bezpłatnej sieci wsparcia psychicznego dostępnej w Warszawie. Wyjaśnimy działanie Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej (PPP) i rolę diagnozy i orzeczenia PPP.

Witaj na stronie warszawskiego projektu!

Projekt “Zadbajmy o zdrowie psychiczne warszawskich uczniów” skierowany jest do dzieci i młodzieży w wieku 14 – 19 lat, uczęszczających do publicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Warszawie, ich rodziców/opiekunów, nauczycieli i nauczycielek, a także zainteresowanych rodziców/opiekunów i nauczycieli młodszych dzieci.